Koninklijke onderscheiding Nelly van der Gaarden
Onze collega Nelly van der Gaarden is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Zij ontvangt deze onderscheiding voor haar langdurige en uitzonderlijke inzet voor mensen met verslavingsproblematiek en complexe, chronische aandoeningen.
In haar werk bij Antes zette Nelly zich vooral in voor mensen die vaak buiten beeld raken en moeilijk toegang hebben tot zorg. Zo droeg zij bij aan de bestrijding van infectieziekten zoals soa’s, hiv en hepatitis C en was zij betrokken bij de medische heroïneverstrekking.
Ook als bruggenbouwer tussen huisartsen en de verslavingszorg maakte zij het verschil, onder meer door scholing te verzorgen. Haar inzet voor menswaardige zorg voor iedereen maakt deze onderscheiding meer dan verdiend.